Saturday, November 7, 2009

Ciri - ciri yahudi

Al Maidah : 20 -24

20. Dan ingatlah ketika musa berkata kepada kaumnya,”wahai kaumku! Ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika Dia mengangkat nabi2 diantaramu dan menjadikan kamu sebagai orang2 yang merdeka, dan memberikan kepadamu apa yang belum pernah diberikan kepada seorang pun diantara umat yang lain.”

21. Wahai kaumku! Masuklah ke tanah suci Palestin yang telah di tentukan Allah bagimu, dan janganlah kamu berbalik ke belakang ( kerana takut kepada musuh ) , nanti kamu menjadi orang yang rugi.

22. Mereka berkata , “ wahai musa , sesungguhnya dalam negeri itu ada orang2 yang sangat kuat dan kejam, kami tidak akan memasukinya sebelum mereka keluar darinya. Jika mereka keluar dari sana, nescaya kami akan masuk.

23. Berkatalah 2 orang laki2 diantara mereka yang bertakwa, yang telah diberikan nikmat oleh Allah, “ serbulah mereka melalui pintu gerbang negeri itu. Jika kamu memasukinya , nescaya kamu akan menang. Dan bertaqwalah kamu hanya kepada Allah, jika kamu orang2 yang beriman.”

24. Mereka berkata , “ Wahai musa! Sampai kapanpun kami tidak akan memasukinya selama mereka masih ada di dalamnya, kerana itu pergilah engkau bersama Tuhanmu , dan berperanglah kamu berdua. Biarlah kami tetap menanti disini saja.

Ayat ni menjelaskan kepada kita beberapa ciri2 orang yahudi.

1. Suka membantah.

Musa ajak masuk ke negeri Palestin. Diorang pn bantah.banyak la die punya alasan. Padahal ayat di atas jelas menyuruh mereka ‘masuk’, bukanya suruh perang. So kalu mereka beriman pasti mereka akan masuk tanpa ragu.

Ayat 20 kat atas bgtau mereka dapat nabi2 dr kalangan mereka dan banyak kelebihan2 yang lain. Tapi punyalah mereka ni suke membantah, sampai semua nabi diorang bantah. Akhirnya sampai mereka membunuh nabi2 dari kalangan mereka sendiri. Sungguh tak patut.

2. Penakut

Ni lagi satu yg sume orang tau.yahudi ni penakut. Waktu musa suruh diorg masuk ke negeri Palestin, mereka kate kat sane ade org yg kuat dan kejam. So diorng tak nak masuk. Sampai zaman sekarang pn kita tgk yahudi ni penakut. Die nk perang dgn lawan yang tak selevel dgn diorg. Kalu die ada senapang, die nk lawan dgn org yang pakai batu je.if org tu sama level dgn die, die takut na lawan. Apatah lagi yang lebih advanced dari die.

3. Tau nak senang je.

Ade ke patut org2 yahudi nie suruh musa pergi berperang dgn tuhan die. Bile dh menang baru nk join. Banyak cantik. Diorang ni tau nk senang je. Diorg tak tau erti perjuangan. Mane ade perjuangan yang senang. Di zaman modern skrg pn macam ni jg. Orang2 yahudi ni tak nak kotorkan tangan mereka untuk mendapat tujuan mereka. Mereka menggunakan proxy. Antaranya , mereka menggunakan England untuk mendapatkan Palestin dari org arab. Sekarang proxy mereka adalah Amerika. Segala tindakan Amerika sebenarnya adalah untuk tujuan kepentingan yahudi. Selain Amerika, mereka juga ada banyak organisasi2 yang mendukung mereka. Antaranya Freemason, Illuminati, lion club , rotary club dll.

Kesimpulannya , kita harus hati2 dengan yahudi ni sebab diorang bijak dan licik… mungkin saat ni cara yang agak mujarab nk lawan yahudi ni adalah dengan memboikot produk2 mereka. Jadi di kesempatan ni saya menyeru kawan2 saya supaya memboikot barang2 yahudi. Jangan beli barang unilever, KFC, Pizza Hut, Mc Donald, Starbuck dll…

0 comments: